Ondersteboven en down-under! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anneke Velde - WaarBenJij.nu Ondersteboven en down-under! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anneke Velde - WaarBenJij.nu

Ondersteboven en down-under!

Door: Anneke van der Velde

Blijf op de hoogte en volg Anneke

20 December 2015 | Australië, Sydney

Eindelijk dan mijn eerste echte reisverslag!

Inmiddels ben ik al bijna 5 dagen onderweg en in die 5 dagen heb ik zeker 15.000 km afgelegd. Ik heb 3 dagen in Bangkok rond gestruind en ben vanochtend aangekomen in.. Sydney! Ik ben blij hier te zijn, voel me goed, gezond (op een pijnlijke knie na) en ervaar het alleen reizen tot nu als prettig. De jetlag hakt er wel in, mijn dagtritme ligt redelijk overhoop. 's Avonds val ik moeilijk in slaap en 's ochtends kan ik nauwelijks mijn bed uit komen! :) Ik verwacht dat dat na een aantal dagen wel zal bij trekken. Vanochtend heb ik ook bij het eerste hostel in gecheckt (in Bangkok zat ik in een leuk hotelletje), ik moet nog wennen aan het delen van mijn slaapkamer... Hopelijk levert het wel snel leuke contacten op!

Mijn dagen in Bangkok waren superfijn! Donderdag na aankomst ben ik de buurt gaan verkennen. Het hotel waar ik verbleef zou niet ver van Kao San road (de backpackers-straat van Bangkok) verwijderd zijn. Het kostte toch wat speurwerk om er te komen, maar daarna was de route ook duidelijk. Aangekomen op Kao San road was het een drukte van belang: overal verkopers, kleine kraampjes met sieraden, tassen, slippers, eettentjes waar verse vruchtensappen, kokos, pad thai en mango sticky rice werd verkocht. Alles vers op straat bereid natuurlijk... Daar tussendoor zijn er op Kao San road nog tientallen massagesalons, restaurants, bars en toeristenbureautjes. Erg leuk om meteen in de sfeer te komen.. Ik bestelde ergens een vega Thais gerechtje en heb vanaf het terras de boel maar eens rustig bekeken. Het publiek hier is zeer gevarieerd: mensen in alle kleuren, leeftijden, kapsels, outfits, etc. komt hier voorbij. Je kunt je hier alleen al een dag vermaken met mensen kijken! Met het buikje vol was het tijd om terug te lopen naar het hotel. Moe van de reis en alle indrukken viel ik in slaap...

Om pas 12 uur later wakker te worden! Ahum... Het plan was om vrijdag naar het Grand Palace en de bijbehorende tempel Wat Phra Kaew te gaan, dus na het ontbijt maar snel op pad! De tempel was precies zoals ik me van jaren terug - toen ik hier ook was - wist te herinneren. Druk met toeristen, rijkelijk versierde gebouwen in allerlei kleuren, met goud bedekt, grote boeddha's, de geur van wierook en overal belletjes die rinkelen. Prachtig om hier rond te wandelen en me echt in Azië te wanen!
Omdat ik van de eerste vlucht een stijve nek had over gehouden, had ik me voorgenomen mezelf na het tempelbezoek op een massage te trakteren. Zo gezegd, zo gedaan. Voor nog geen E5 boek je hier een massage van 30 minuten en ik koos voor een nek- schouder en rugmassage met tigerbalsem. Heerlijk en na wat trekken en kneden was de nekpijn verdwenen! :) De vrijdagavond at ik Pad Thai bij een van de eetstalletjes op Kao San road en daarna heb ik in het hotel nog een poosje achter mijn laptop gezeten. Wat vloog de dag weer voorbij!

Zaterdag was alweer mijn laatste dag in Bangkok. Ondanks een plotseling pijnlijke knie besloot ik de boot naar Wat Arun te pakken. Wederom een tempel, maar ach.. daarvoor zijn we hier! Wat Arun bleek een totaal andere tempel dan die van gisteren, veel simpeler en het complex stond half in de stijgers. Toch leuk om gezien te hebben en het bezoekje was alleen al de moeite waard door het boottochtje! Omdat ik nog wat tijd over had besloot ik ook Wat Pho nog mee te pakken, de tempel die bekend staat om z'n enorme liggende gouden Boeddha. Terug in het hotel was het tijd mijn spullen te pakken en de volgende (lange) reis te aanvaarden. Op naar Australië!!

Na een vlucht van ruim 9 uur kwam ik hier vanmorgen aan. Mijn eerste indruk van Sydney is dat het een groene, moderne stad is. De temperatuur is hoger dan verwacht, zo rond de 30 graden! Er zijn best wat pogingen gedaan om het hier in kerstsferen te brengen, maar bij mij gaat dat er niet in... Geen kerstgevoel voor mij dit jaar!
Ik was van plan vandaag meteen Sydney in te duiken, maar gezien mijn beperktere mobiliteit ga ik het een dagje rustig aan doen. Het is tenslotte vakantie! Hopelijk gaat het lopen morgen weer beter en kan ik dan Sydney verder gaan ontdekken. Ik klets jullie snel weer bij!

Veel liefs uit Australië!!

• 20 December 2015 - 08:39

Berinda:

Klinkt heel erg leul allemaal! Wat een onderneming! Veel plezier!

Liefs berinda

• 20 December 2015 - 08:44

Wiets:

Wauw An! Klinkt goed! Wot vervelend fon dyn knibbel! Hopelijk gjit dot snel better.

Leafs Wiets

• 20 December 2015 - 10:28

Alma:

Wat een reis hast al makke yn een pear dagen...! We binne hiel beneid nei de eerste foto's fan Australie. Mar even rustig oan mei de knibbel, hopelijk is dat snel wer oer! Folle plezier yn Sydney!Dikke tut!

• 20 December 2015 - 11:29

Siety Van Der Velde:

Leave An
    Prachtig om dyn aventoer en ferhalen te lêsen.
    Wat hast al folle sjoen en dien yn sa koarte tiid.
    Wat ferfelend dast no lest fan dyn knibbel hast .
    Hopelyk is it moarn wer wat better.
    Klets ús mar gauw wer wat by,wy bliuwe graag
    op de hichte.Dikke kroep en smakkerd fan dyn mem.

• 21 December 2015 - 13:51

Tante Anke:

Wat fijn Anneke om te weten wat je nu al hebt gedaan, Geniet er lekker van Anneke, je hebt nog alle tijd, dus een dagje lekker niets is toch ook wel eens lekker! Wat is er trouwens met je knie? overbelast? heel vervelend want je zult daar wel veel lopen, beterschap en dikke kroep fan tante anke

• 21 December 2015 - 20:56

Manon:

Lieve Anneke,

Wat klinkt dat allemaal al geweldig!
    Fijn dat je je in je eentje prima vermaakt, dat is toch afwachten.
    Ben benieuwd naar al je foto's

• 21 December 2015 - 20:59

Manon:

Hmm het berichtje is niet helemaal verstuurd...
    Hoop dat je knie gauw opknapt.
    Geniet ervan en tot snel!
    Dikke kus Manon