Love is in the Air! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anneke Velde - WaarBenJij.nu Love is in the Air! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anneke Velde - WaarBenJij.nu

Love is in the Air!

Door: Anneke van der Velde

Blijf op de hoogte en volg Anneke

31 Januari 2016 | Thailand, Bangkok


Als ik dit schrijf zit ik op m’n hotelkamer in Bangkok… Sinds mijn vorige verslag heb ik weer een flinke reis afgelegd. Mijn laatste verslag kwam uit Alice Springs, midden in Australië. Na mijn prachtige tour door de Outback heb ik in Alice Springs nog een dagje gerelaxt. Woensdagochtend vertrok ik richting de luchthaven om in enkele uurtjes terug te vliegen naar Sydney. Toen ik in mijn hostel aan kwam was het al avond. Ik heb wat boodschappen gedaan, gekookt en de was gedaan en ben toen vroeg mijn bed in gekropen. Op mijn laatste dag in Australië wilde ik nog iets leuks gaan doen en omdat er eigenlijk maar één ding nog hoog op mijn lijstje stond ging ik naar.. de Blue Mountains! De Blue Mountains is een heuvelachtig gebied zo’n twee uur ten zuiden van Sydney. Het gebied heeft de naam ‘Blue Mountains’ vanwege de vele eucalyptusbomen die in dit gebied groeien. Als de vloeistoffen in deze bomen verdampen zie je een blauwe gloed over de heuvels ontstaan. Vandaar de naam ‘Blauwe Bergen’.
Het is 7 uur ’s ochtends als de ‘Happy Coach’ voor komt rijden. Een vrolijke, enthousiaste chauffeur begroet mij, ik voel me meteen welkom! We rijden, al kletsend, de stad door om alle andere mensen op te pikken en rijden dan richting Blue Mountains. Het duurt lang voordat we Sydney uit zijn, maar dan zie je ook snel de omgeving veranderen. Kleine dorpjes (veel Engels ogende cottages hier!) en steeds meer heuvels. We stoppen in een klein dorpje om een korte pauze te houden en ik haal bij een koffietentje snel een soya cappuccino. Op het terrasje zie ik hoe de dorpsbewoners op gang komen en het leven in het dorpje begint. We rijden verder en stoppen een half uurtje verder bij onze eerste bestemming: een prachtig uitzichtpunt! We zien de heuvels, de blauwe bossen en prachtige watervallen. We hiken naar een mooie waterval en genieten ondertussen van de prachtige omgeving. Het is een gezellige groep waarmee ik vandaag op pad ben en iedereen kletst honderduit met elkaar. Ook de volgende stop is een mooi uitzichtpunt, met grote rotsblokken dit keer en wederom grote watervallen. We lunchen in een klein parkje en rijden dan door naar weer een ander uitzichtpunt. Zo vliegt de dag voorbij, genietend van de mooie bergen, de leuke groep en het prachtige weer (en dat terwijl ze vandaag regen hadden voorspeld!) Het moest zo zijn, denk ik. Mijn laatste dag in Australië was prachtig, net als alle andere! Terugkijkend naar alles wat ik de afgelopen weken heb gezien en beleefd kan ik niet anders concluderen dan dat Australië mijn verwachtingen zwaar heeft overtroffen. Wat heb ik hier een fantastische tijd gehad!!

De volgende ochtend is het echt tijd om afscheid te nemen van Oz. Al voor 6 uur zit ik in de bus richting luchthaven en in zo’n 9 uur tijd vlieg ik naar Bangkok… Sawasdee!! Welkom in Thailand! Tijd om te wennen is er eigenlijk niet. Meteen als ik aankom sta ik midden in de hectiek van deze stad. Een drukkende warmte begroet mij en wel duizend Thaise mannetjes willen voor mij vervoer naar de stad regelen. Ik besluit de taxi te nemen, al waarschuwt mijn chauffeur me bij het instappen meteen: het is vrijdagmiddag spits en we gaan er twee uren over doen om mijn hotel te bereiken… Pff! Ik sluit mijn oogjes en val in de taxi in slaap… Rond half 8 ben ik eindelijk op de plaats van bestemming. Ik wil eigenlijk nog wat gaan eten in de stad, maar ben te moe om honger te hebben. Op mijn kamer laat ik me op mijn bed vallen en ik val in slaap… Om de volgende ochtend weer vroeg wakker te worden! Jetlag! Het wisselen van tijdzones heeft elke keer toch wel invloed op mij, ik heb telkens enkele dagen nodig om in het nieuwe ritme te komen. Ik sta op, ga douchen en bestel een ontbijtje. Vandaag is het zaterdag en dat betekent dat de weekendmarkt open is. Ik heb al eerder gehoord dat dit een erg leuke plek is om rond te struinen, dus loop ik naar het station en pak ik de trein naar ChatuChak Market. Ze hebben niets teveel gezegd: ik tref een enorme markt aan met werkelijk duizenden stalletjes. Het is een drukte van belang: veel Thai, maar ook wat toeristen. Ik weet bijna niet waar ik moet beginnen en duik een willekeurig straatje in: kleding, schoenen, bloemen, hondjes (!) , boeken, thaise souvenirs, handwerk, zijde, noem het maar op. Het is hier te koop. Naast de kraampjes staan er ook veel eetstalletjes op het terrein: Pad Thai, Mango Sticky Rice, vers fruit, kokos ijs, fruitsapjes, etc. Ik slenter, duik een straatje in, loop door de stalletjes, sla weer een nieuw straatje in, shop wat leuke spulletjes en loop weer verder… Zo slenter ik uiteindelijk uren rond en ik kijk mijn ogen uit. Aan het einde van de middag ga ik terug naar mijn hostel. Ik fris me even op en ga ’s avonds nog eten op Kao San Road. Het is fijn om weer in Bangkok te zijn…

Zodra mijn hoofd het kussen raakt val ik in slaap… En ook vanmorgen ben ik weer vroeg wakker! Vandaag heb ik geen uitjes op het programma staan, maar wel iets anders… De titel van dit verslag zegt het al: ‘Love is in the Air’, oftewel ‘Lief zit in de lucht’! Gisteravond is Nathan vanaf Schiphol vertrokken richting Bangkok. Volgens de app ‘SkyAware’ vliegt hij nu ergens boven Pakistan. Over een paar uurtjes ga ik naar de luchthaven om hem op te halen. Het zal wel gek zijn om na al die weken hem hier opeens te zien! Ik kijk erg uit naar onze reis samen en we hebben vast eindeloos veel tijd nodig om bij te kletsen. In het volgende reisverslag lezen jullie hoe ons weekje naar de Zuid-Thaise eilanden Krabi en Koh Lanta is verlopen. Tot snel weer, allemaal!

Liefs, Ann

  • 31 Januari 2016 - 12:12

    Mem En Heit:

    “Love is in the air”, is landed
    Now it is “ The air is full of love”
    Wer mei beide fuotten op de grûn en foar de rest yn de wolken.
    Anneke en Nathan in hiele moaie wike tegearre tawinske.

    In dikke tút fan mem en heit

  • 31 Januari 2016 - 13:07

    Tante Anke:

    Geweldig wat je allemaal weer hebt gezien en beleeft, en wat een prachtig vooruitzicht dat je lief ook nog een poosje met je mee gaat, kunnen jullie heerlijk samen genieten van de prachtige mooie dingen die jullie nog gaan zien en beleven in Bangkok! hiele dikke kroep fan my tante Anke

  • 01 Februari 2016 - 11:18

    Tante Sappie:

    Anneke, wat heb jij al veel gezien. Ik geniet mee.Ik hoop dat jullie nog heel veel
    Mogen genieten, ook van het samen zijn. Zie al weer uit naar je volgende verslag.

  • 01 Februari 2016 - 11:19

    Ingrid Van De Pas:

    Mooi om te lezen weer An. Een hele fijne tijd samen met Nathan. Goh ik blijf het stoer vinden van je hoor, zo in je uppie. Kijk wel uit dat het niet op werken gaat lijken hè? Al die vermoeidheid ;-) XX Ing

  • 08 Februari 2016 - 21:32

    Mark De Vries:

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Krijg bijna zin om zelf weg te gaan ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Australië & Zuidoost Azië

.

Recente Reisverslagen:

01 April 2016

Home is where my heart is...

28 Maart 2016

Ann to the Rescue (Center)!

09 Maart 2016

Same Same, but Different...

26 Februari 2016

Hello Vietnam!

16 Februari 2016

Liefs uit Laos!
Anneke

Hi! Welkom op an81.waarbenjij.nu ! In december vertrek ik voor 3,5 maand naar Australië en Zuidoost Azië. Via deze pagina probeer ik jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen. Mocht je het leuk vinden mij te volgen, geef dit dan aan in het menu linksonder (klik op: 'meld je aan voor de mailinglijst') Je krijgt dan automatisch een bericht wanneer ik iets op deze pagina heb geplaatst. Ik kijk al uit naar jullie reacties! Liefs, Anneke

Actief sinds 04 Juli 2010
Verslag gelezen: 562
Totaal aantal bezoekers 18650

Voorgaande reizen:

16 December 2015 - 31 Maart 2016

Australië & Zuidoost Azië

03 Juli 2015 - 10 Juli 2015

Corfu 2015

04 Maart 2015 - 08 Maart 2015

Marrakech 2015

09 Juli 2014 - 30 Juli 2014

Colombia 2014

02 April 2014 - 10 April 2014

Curacao - Bonaire - Aruba 2014

02 Oktober 2013 - 05 Oktober 2013

Stockholm 2013

17 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Italie 2013

11 Mei 2013 - 18 Mei 2013

Ibiza 2013

22 December 2012 - 29 December 2012

Oostenrijk 2012

15 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Mexico - Guatemala - Belize 2012

06 Mei 2012 - 13 Mei 2012

Jordanie 2012

01 Februari 2012 - 07 Februari 2012

Tanzania 2012

24 Juli 2011 - 12 Augustus 2011

Costa Rica 2011

15 Oktober 2010 - 23 Oktober 2010

New York 2010

10 Juli 2010 - 25 Juli 2010

Parga 2010

12 Maart 2010 - 19 Maart 2010

Dominicaanse Republiek 2010

06 Maart 2010 - 13 Maart 2010

Marokko 2009

30 April 2009 - 30 April 2009

Rome 2009

30 November 2008 - 30 November 2008

Westkust USA 2009

30 September 2008 - 30 September 2008

Lissabon 2008

30 November 2007 - 30 November 2007

Maleisie 2008

30 November 2006 - 30 November 2006

Indonesie 2007

26 Augustus 2006 - 09 September 2006

Alpen 2006

30 November 2001 - 30 November 2001

Thailand 2002

30 November 2000 - 30 November 2000

Tunesie 2001

31 Juli 2000 - 31 Augustus 2000

India 2000

30 November -0001 - 30 November -0001

Brazilie

30 November -0001 - 30 November -0001

Nederlandse Antillen

Landen bezocht: